Friday, December 10, 2010

FSlint

FSlint

FSlint adalah utiliti untuk mencari dan membersihkan berbagai bentuk file asing yang tidak diingini pada sistem fail komputer. FSlint akan membantu mencari serat yang tidak diingini atau bermasalah di fail atau nama fail.Bentuk yang paling umum mencari FSlint serabut adalah salinan fail, direktori kosong, dan nama yang tidak tepat.FSlint mempunyai beberapa alat untuk melakukan banyak tugas baik dalam antara muka grafik dan mod baris arahan.

Ini adalah tujuan dari panduan ini untuk memandu anda melalui setiap fungsi utama dan alat-alat yang FSlint menyediakan dalam antara muka grafik.Sebagai antara muka grafik hanyalah front end untuk baris arahan, panduan ini merujuk kepada laman bantuan masing-masing alat baris arahan seperti yang diterapkan kepada alat bantu grafik yang ditetapkan dinyatakan dalam setiap bab.Pembaca dianjurkan untuk membaca melalui laman baris arahan membantu seperti yang sering merangkumi wawasan lebih luas serta kaedah maju digunakan untuk fine tune hasilnya.Walaupun anda mungkin tidak perlu menggunakan alat baris arahan, maklumat lanjutan dapat memberikan pemahaman yang lebih baik tentang bagaimana menggunakan antara muka grafik.Memahami baris arahan juga akan membantu mereka yang ingin menggunakan alat-alat dalam tatacara yang lebih maju, seperti script atau pelayan remote.

Pembaca sangat digalakkan untuk memiliki cadangan baik sistem mereka sebelum memadam atau mengubah sebarang fail. Anda juga digalakkan untuk memahami tugas yang anda FSlint untuk melakukan.FSlint adalah alat yang sangat kuat, dan akan menguntungkan untuk membuat kesalahan dan kehilangan data penting tanpa sandaran.

FSlint boleh ditemui dalam repositori online beberapa keluaran Linux besar, dan boleh dengan mudah dipasang melalui pengurus pakej.Panduan ini merangkumi versi FSlint 2,43 yang merupakan keluaran terbaru pada saat tulisan ini.Panduan ini ditulis dan diuji pada Debian Lenny dengan ujian lebih lanjut dilakukan pada Ubuntu 10,04. Maklumat lengkap tentang cara memasang FSlint untuk pengedaran disimpan up-to-date di halaman FSlint's.

Homepage: http://www.pixelbeat.org/fslint/ Laman web: http://www.pixelbeat.org/fslint/

No comments:

Post a Comment