Monday, September 27, 2010

beberapa masalah tentang nautilus / nautilus-dasar di ubuntu maverick - beberapa penyelesaian yang mungkin

Nautilus Nautilus dan ditempatkan Sangat regular tidak stabil di Bawah maverick ubuntu pelbagai alasan. Pertama, jika anda telah Bermain kesatuan Artikel Baru-baru-baru Suami atau bahkan di Bawah maverick Jernih anda, telah menyedari bahawa beberapa perlambatan Masalah Besar untuk tetingkap anda nautilus berkaitan masih berlangsung. Hal Suami disebabkan Dibuat appmenu gtk Yang adalah lebih buruk jika anda cuba untuk Membuka tetingkap beberapa Aplikasi sama. Jadi hal, Pertama Yang Harus dilakukan untuk mengatasi Masalah Suami adalah sudo apt-get remove gtk dikenali Bug Sudah https: / / bugs.launchpad.net / appmenu-gtk / + bug/604668

Masalah terkini adalah untuk Pindah libgtk konvensional di ubuntu gtk Bergerak Dari gdk ke cairo, dan Masa PADA Suami libgtk2 2.21.6 Sangat regular tidak stabil, fungsi gdk BANYAK segfault Dari gambar kemalangan lib Hal regular tidak sistematik kadang anda perlu memulakan BANYAK kali mempunyai tingkap at nautilus tetapi regular tidak layak berdiri Sangat lama Hanya menukar tema dan anda amati bahawa tetingkap Hanya nautilus anda akan crash dan Segera dilancarkan semula jika anda berada di Bawah. gnome YangPenurunan untuk libgtk 2.21.5 tampaknya menjadi penyelesaian, sayangnya pakej meminta BANYAK sekarang libgtk sebagai suatu 2.21.6 kebergantungan. Aneh Hal Tentang Masalah libgtk Artikel Baru adalah bahawa jika anda at Suami Artikel Baru libgtk nautilus dikompilasi 2.21.5 dipasang, bahkan jika libgtk dikemaskini untuk 2.21.6, Masalah terpecahkan. Mungkin Suami berasal Dari beberapa header Hilang Kesawan 2.21.6 Saya regular tidak mempunyai penggunaan sebarang TAPI APA Suami adalah Yang telah otonashi backtraces APA dan mengamati cenderung mengatakan.

Tesis alasan mengapa nautilus maverick pakej-ditempatkan Suami regular tidak dikemaskini untuk sekarang & e julian, kerana PADA akhirnya Kami akan mengedarkan Yang Sangat pakej regular tidak stabil, hampir regular tidak kelengkapan Jadi i hal Hanya Boleh mencadangkan kepada anda untuk Saat Suami adalah menggunakan beberapa pakej libgtk dikompilasi 2.21.5 Artikel Baru Dan untuk Saat otonashi Hanya Boleh mengajukan pakej untuk arsitektur amd64. Saya akan cuba untuk menghasilkan boot Bawah x86 dan Juga pakej untuk arsitektur Suami Juga Kesawan beberapa hari mendatang.

Atau Bebas libgtk untuk downgrade ke 2.21.5, menguruskan Masalah dan kebergantungan-SD Artikel Baru Perpustakaan nautilus tesis mengkompilasi.

Mari Kita berharap untuk kali lebih Baik Artikel Baru Perpustakaan tetapi lebih stabil Artikel Baru Langkah selanjutnya untuk hal lebih gtk3 Buruk Bisa Lagi;)
(Saya perlu mengingatkan anda bahawa regular tidak Kita telah expandabilas untuk menjalankan sistem stabil dan Kita regular tidak perlu mengeluh)

Jadi jika anda menjalankan sistem 64 maverick bit anda download Boleh orang-arkib berikut:http://dl.dropbox.com/u/4135996/nautilus_2.31.90-0ubuntu4% 7Eppa106_amd64.tar.gz
ekstrak, jalankan terminal dan dpkg sudo-i *. deb

anda dan ITU beritahu otonashi jika nautilus-SD sedang Berjalan sistem PADA ok.

Saya akan update posting blog Suami di Tengah pakej Artikel Baru x86 Minggu jika semuanya bekerja Artikel Baru Baik.


No comments:

Post a Comment