Saturday, February 5, 2011

App Android Untuk Hantar / Terima Mesej SMS (dan banyak lagi) Menggunakan Komputer Anda: [Linux, Windows, Mac] AndroidPC

App Android Untuk Hantar / Terima Mesej SMS (dan banyak lagi) Menggunakan Komputer Anda: [Linux, Windows, Mac] AndroidPC

AndroidPC

AndroidPC Android adalah aplikasi percuma yang membolehkan anda menghantar dan menerima mesej SMS (dan memberitahu anda bila anda menerima mesej baru SMS melalui popup), pickup atau menolak panggilan, menghantar / menerima fail dan url, menyegerakkan kenalan dengan avatar dan banyak lagi - semua dari komputer anda. Untuk saat ini aplikasi tersebut hanya bekerja melalui WiFi. Bahagian komputer berjalan pada Linux, Windows dan Mac.

AndroidPC PC bahagian

(The dashboard komputer AndroidPC)

Walaupun idea ini besar, AndroidPC mempunyai beberapa kebiasaan: jika anda menerima SMS dan anda tidak melihat notis, ikon kawasan pemberitahuan tidak berubah sehingga anda perlu membuka dashboard untuk melihatnya. Juga, tidak memaparkan notis untuk panggilan tapi anda boleh melihat dalam sejarah, bersama-sama dengan mesej SMS yang diterima. Apa yang saya tidak menguji adalah ciri panggilan jadi saya tidak yakin bagaimana yang bekerja.

AndroidPC menghantar sms

Pemasangan dan penggunaan

Download bahagian Android melalui Store Android (yang link ke kedai web baru) dan bahagian PC dari SINI. Sila ambil perhatian bahawa anda perlu memasang JRE bahagian PC.

Untuk menggunakannya, buka aplikasi Android, maka pada komputer anda klik kanan pada ikon AndroidPC dalam kawasan pemberitahuan anda, pilih "Buka Dashboard" dan di sini pilih "Connect to Android". Saat pertama kali anda harus syncronize Android peranti anda dengan PC anda - untuk melakukan hal ini, klik "Synchronize" ikon pada telefon anda atau pergi ke atau pilih AndroidPC> Penyegerakan pada dashboard AndroidPC pada komputer anda. Jika anda mempunyai kesulitan mengatur segalanya, website PC Android telah penuh bagaimana-untuk ini.

Untuk menambah aplikasi ke startup di Linux, pergi ke System Preferences> Startup Aplikasi, menambah program startup baru dan di bawah "Command" masukkan "javaws / path / ke / androidpc.jnlp" (menukar / path / ke dengan path ke di mana anda men-download androidpc.jnlp).

No comments:

Post a Comment