Tuesday, February 1, 2011

Muzik Stream Untuk Alat Android Anda Menggunakan MPD Dan MPDroid

MPDroid adalah aplikasi Android sangat keren (MPD pelanggan) yang tidak hanya membolehkan anda mengawal MPD jarak jauh, tetapi juga membolehkan anda streaming muzik ke peranti Android anda. Ini adalah cara mengaturnya.

1. Pertama anda harus memasang dan menetapkan MPD pada komputer anda. Anda boleh membaca penuh how-to di Wiki MPD atau membaca posting WebUpd8 tua (tidak yakin apakah itu masih up to date): SINI.

2. Untuk streaming ke peranti Android anda, anda perlu mengedit fail / etc / mpd.conf - untuk melakukan hal ini gunakan perintah berikut:

sudo gedit / etc / mpd.conf

Ganti "/ etc / mpd.conf" dengan "~ mpdconf /." Jika anda menggunakan tatacara fail tempatan.

Kemudian cari "audio_output" yang telah "httpd" di bawah "jenis" dan semua komen exept yang "bitrate" atau "berkualiti". Ini adalah cara seharusnya terlihat:

audio_output {

taip "httpd"

nama "My HTTP Stream"

encoder "Vorbis" # pilihan, vorbis atau lumpuh

port "8000"

high "5.0" # tidak mendefinisikan jika bitrate ditakrifkan

# Bitrate "128" # tidak mendefinisikan jika high ditakrifkan

format "44100:16:1"

max_clients "0" # 0 optional = tidak ada batas

}

Menurut wiki MPD, anda perlu memadam tanda komentar pada "bind_to_address" tatacara (dan saya boleh memastikan bahawa hal itu tidak berfungsi dengan pilihan ini dihidupkan) atau tender untuk "0.0.0.0" jadi mencari "bind_to_address" dan menambah " # "tanda di depan baris, seperti:

# Bind_to_address "localhost"

Ini juga sangat dianjurkan untuk anda menggunakan password untuk MPD. Cari baris password, padam tanda komentar dan masukkan password anda sebelum "@", seperti ini:

password "YOUR_PASSWORD @ membaca, menambah, kawalan, admin"

Sekarang restart MPD:

MPD - membunuh

MPD

Jika anda telah menetapkan MPD untuk berjalan sebagai sebuah perkhidmatan sistem (tidak disarankan), cukup tambah "sudo" di depan kedua-dua perintah di atas.

MPDroid

3. Pasang MPDroid pada peranti Android anda - mencarinya di Pasar Android atau gunakan:

MPDroid

4. Menetapkan MPDroid:

MPDroid Tetapan sambungan

- Bawah "Tetapan Sambungan default", untuk kedua-dua "Host" dan "Streaming Host" masukkan alamat IP komputer anda (anda boleh meninggalkan port sebagai lalai untuk kedua-dua host dan streaming host jika anda tidak menukarnya dalam tetapan MPD) , kemudian masukkan kata laluan anda dan anda sudah selesai.

MPDroid tatacara output

- Bawah "Keluaran", pastikan "HTTP My Stream" (atau nama apapun yang anda tetapkan untuk itu jika anda tidak menggunakan nama lalai) dipilih jika anda ingin untuk streaming muzik ke peranti anda dan juga membolehkan setiap lain yang sedia output jika anda ingin memainkan muzik pada komputer anda.

Anda sekarang boleh mengawal MPD pada komputer anda, atau pilih "Streaming" di MPDroid untuk streaming ke telefon anda.

No comments:

Post a Comment