Saturday, February 5, 2011

Ubuntu 11.04 Natty Alpha Narwhal 2, [Screenshot Dan Video] Dirilis

Ubuntu 11.04 Natty Narwhal alpha 2 baru saja dikeluarkan, dan seperti biasa, kami akan melakukan rekap semua ciri baru sejak alpha 1.

Sebelum anda meneruskan untuk mendapatkan paparan terperinci tentang apa yang baru di alpha Ubuntu 11.04 Narwhal Natty 2, inilah video saya yang dirakam dengan alpha terkini 2:

(Untuk lebih banyak video, melanggan ke saluran YouTube dan halaman Facebook)

Sekarang mari kita mulai.

Pakej

Salah satu perubahan terbesar adalah penggantian dua aplikasi Ubuntu tertua: Banshee dan LibreOffice telah menggantikan Rhythmbox dan OpenOffice:

Libreoffice banshee

Ubuntu 11.04 alpha 2 hadir dengan Kernel 2.6.38 RC2, X.org Server 1.10 dan 7.10 Mesa, Gnome 2.32.1, Nautilus 2.32.2.1, Firefox 4.0 beta 10, LibreOffice 3.3.0, Banshee 1.9.2, Evolution 2.32.1 .

'200 Baris kernel patch adalah lalai dalam Natty

Ubuntu 11.04 Natty alpha 2 kernel termasuk dimasukkannya rasmi dari garis patch '200 'yang meningkatkan responsivness untuk beberapa beban kerja. Ini juga membawa update utama untuk pengendalian VFS, dentry RCU, yang dijadualkan untuk meningkatkan prestasi sistem fail terutamanya dengan beban selari. Kernel ini membawa sokongan untuk beberapa SD slot kad ACER sebelum itu tidak disokong.

Server X.org baru 1.10 dan 7.10 Mesa (bersama-sama dengan driver update) membawa sokongan untuk grafik Sandy Bridge, meningkatkan 3D sokongan untuk hardware radeon yang lebih baru, sokongan untuk sambungan OpenGL lebih, meningkatkan kefungsian multi-kepala, dan banyak perbaikan bug saja.

AppMenu

Salah satu perubahan yang sangat menarik, kerana alpha Ubuntu 11.04 Narwhal Natty 1 dibuat ke AppMenu (Global Menu) yang sekarang tersembunyi di tetingkap aplikasi bahkan untuk windows unmaximized. Ini adalah cara kerjanya:

* Ketika tetingkap dimaksimalkan, judul aplikasi dipaparkan di panel atas dan menu menunjukkan ketika melayang itu

* Bila aplikasi belum maksimum tetapi mempunyai fokus, ketika melayang tajuk pada panel atas, hanya sebahagian daripada tajuk akan ditunjukkan sehingga anda tahu ke mana menu aplikasi yang dimiliki (belum tajuk tidak mendapatkan di jalan)

Berikut adalah beberapa screenshot untuk mendapatkan idea yang lebih baik:

Ubuntu 11,04 rapi alpha Narwhal 2 screenshot

(Unmaximized, window yang menumpukan)

Ubuntu 11.04 screenshot

(Unmaximized, fokus tetingkap - melayang nama aplikasi di panel atas akan memaparkan menu)

Perilaku ini juga boleh dilihat dalam video pada awal posting.

Persatuan pelancar / tempat

Launcher Persatuan sekarang menyokong intellihide (yang telah ditetapkan sebagai lalai). Untuk membawa pelancar saat aplikasi yang ada di dalam skrin penuh anda boleh menekan butang Super atau mouse di atas logo Ubuntu di sudut kiri atas. Juga, ada beberapa eksperimen baru Persatuan pilihan: Backlight selalu, animasi pelancaran (pulsa sampai berjalan dan berkelip) dan animasi mendesak (menggoyangkan dan pulsa):

Persatuan Ubuntu 11.04 Natty Narwhal screenshot

Unity Tempat File / Aplikasi kembali dalam Kesatuan, walaupun tidak sepenuhnya berfungsi untuk sekarang:

Ubuntu 11.04 screenshot

Ubuntu 11.04 Narwhal screenshot rapi

Ubuntu Software Center mendapat kedudukan dan sokongan ulasan:

Ubuntu peringkat pusat Perisian ulasan

Anda memerlukan Ubuntu single sign-on untuk dapat menilai aplikasi.

Ciri-ciri lain yang baru-baru ini sangat menarik adalah ubin yang anda boleh mencapai dengan mengheret tetingkap ke tepi kiri / kanan skrin. Ketika mengheret tetingkap belakang, ia datang kembali ke saiz awal. Jika anda mengheret tetingkap ke tepi atas paparan, akan memaksimumkan:

Ubuntu 11.04 Narwhal screenshot rapi

Menu Sound Ubuntu kini menyokong playlist:

Ubuntu Sound Menu playlist

Persatuan juga mendapat "Tempat Tile View" yang rosak dalam terbaru Alpha 2, tetapi harus segera kembali:

Persatuan ubin paparan ubuntu rapi 11.04 screenshot

Ubuntu One mempunyai paparan baru:

Ubuntu One

Classic desktop Ubuntu punya beberapa perubahan juga (ini adalah fallback bagi mereka komputer yang menjalankan yang tidak menyokong Kesatuan): butang "Menu Bar" telah digantikan dengan "Menu Utama" applet dan AppMenu (Global Menu) sekarang lalai untuk interface klasik juga:

11.04 Ubuntu desktop klasik

Grub2 akhirnya mendapat sokongan Btrfs!

The Btrfs menyatakan cetak biru Launchpad bahawa Btrfs sekarang menyokong grub2 dan itu mendapat sokongan mampatan (namun saya tidak ujian ini).

Namun, bekerja pada Btrfs tidak dilakukan. Berikut ini adalah daftar hal-hal yang masih perlu bekerja:

* Menyiasat integrasi dengan keluaran upgrader

* Menyiasat integrasi snapshot dengan dpkg apt's:: pra-install-pkgs hook

* Menyiasat pilihan UI untuk kembali mudah setelah upgrade

* Menyediakan UI untuk membuang snapshot selepas upgrade untuk menjimatkan ruangan

* Secara automatik kembali ke snapshot tentang kesalahan upgrade

Persatuan 2D (Qt)

Persatuan 2D Qt

Sebuah Persatuan Qt / QML pelabuhan baru-baru ini dikeluarkan yang seharusnya sedia sebagai pilihan bagi mereka yang tidak mempunyai peranti keras yang diperlukan untuk menjalankan Persatuan biasa ("3D"). Namun, 2D Persatuan tidak akan terdapat pada Ubuntu 11.04 Natty Narwhal CD. Sebaliknya, sebuah desktop klasik (Gnome panel) akan tersedia sebagai fallback bagi mereka dengan hardware lama, seperti yang anda baca di atas. Ini 100% namun belum diputuskan!

Ini adalah sebuah video yang lebih tua dengan 2D Persatuan dalam tindakan:

(Untuk lebih banyak video, melanggan ke saluran YouTube dan halaman Facebook)

Bagi mereka yang ingin mencuba 2D Persatuan di Ubuntu 10.10, check out dari posting berikut: Cara Install Persatuan 2D (Qt) Di Ubuntu Dari A AKP

Tidak Netbook Edition lagi!

Dalam Natty Ubuntu Netbook edisi khusus hanya digunakan pada OMAP3 dipasang dan gambar Armel OMAP4. Pada semua lain arsitektur Edition Ubuntu Netbook telah digabungkan dengan Ubuntu Desktop Edition. Versi ARM masih menggunakan pelancar EFL bahawa kami memulakan kitaran dengan, kita masih mengintegrasikan pelancar Persatuan 2D, tapi jangan berharap menjadi pelancar default sampai A3. Kami masih menggunakan kernel 2.6.35 sebagai kernel 2.6.38 belum sedia untuk OMAP 4.

Dalam kes anda bertanya-tanya jika anda harus upgrade ke Ubuntu 11.04 alpha 2, aku akan mengatakan: tidak melakukannya belum. 11.04 Ubuntu cukup stabil untuk saat ini. Biar saya begini: aku butuh waktu lebih dari 4 jam untuk membuat video 3 minit di awal posting.

Up seterusnya:

* Mar 3, 2011 - Alpha 3 release

* 31 Mac 2011 - keluaran Beta

* 21 April 2011 - Release Candidate

* 28 April 2011 - Final keluaran Ubuntu 11.04

Download Ubuntu 11.04 Natty Narwhal alpha 2

Listen

Read phonetically

Dictionary - View detailed dictionary

Google Translate for my:SearchesVideosEmailPhoneChatBusiness

About Google TranslateTurn off instant translationPrivacyHelp

©2010Business ToolsTranslator ToolkitAbout Google TranslateBlogPrivacyHelp

No comments:

Post a Comment