Saturday, February 5, 2011

Pasang Tumpukan Docky Dari Sebuah AKP Ubuntu

Pasang Tumpukan Docky Dari Sebuah AKP Ubuntu

"Tumpukan" adalah cara yang sangat keren fail browsing dari Docky. Ciri-ciri ini boleh didapati di cawangan Docky berasingan tapi untungnya Ricotz telah dikemas dan upload ke nya Docky PPA (sedia untuk Ubuntu Maverick Meerkat 10.10 dan 11.04 Natty Narwhal).

Berkat PPA, memasang Docky Tumpukan mudah, tetapi melibatkan beberapa langkah tambahan jika anda menggunakan pembangunan Docky AKP atau Seni SD / Desktop AKP kerana tumpukan Docky versi yang lebih tua maka cabang pembangunan Docky (tapi baru kemudian stabil terkini Docky):

A. Jika anda menggunakan Docky Pembangunan AKP, gunakan perintah berikut untuk membersihkan AKP:

sudo apt-get install ppa-pembersihan

sudo ppa-purge ppa: docky-core/ppa

B. Jika anda menggunakan Seni SD atau SD Desktop AKP ditambah (ini tidak termasuk SD AKP Nautilus!), Anda perlu mematikan mereka untuk sementara waktu. Untuk melakukan ini, pergi ke Sumber Software (Anda boleh mengakses menu ini melalui Perisian Ubuntu Center) dan mematikan mereka. Kemudian, hapus Docky:

sudo apt-get remove Docky

Setelah anda menyelesaikan langkah-langkah di atas (atau jika anda tidak memiliki salah satu daripada mereka AKP ditambah), copy / paste perintah berikut di terminal untuk memasang Docky Tumpukan:

sudo apt-add-repositori ppa: zeitgeist-sharp/daily

ppa add-sudo apt-repository: ricotz / Docky

sudo apt-get update

sudo apt-get install Docky

PPA Zeitgeist-tajam di atas hanya digunakan untuk beberapa kebergantungan yang tidak terdapat di Ricotz Docky PPA (libdbus-glib1.0-CIL dan libdbus1.0-CIL).

Atau, anda boleh men-download Docky dengan Tumpukan fail deb dari AKP. Dan menginstalnya secara manual. Melakukannya, anda tidak perlu memadam / membersihkan setiap AKP tetapi jika anda melakukan hal ini pastikan anda tidak meng-upgrade Docky dari AKP lain kerana anda akan kehilangan "tumpukan" ciri-ciri. Selain itu, men-download file-file deb. Bukan menambah AKP bererti anda tidak akan mendapatkan update Docky Tumpukan sehingga menambah PPA dianjurkan.

No comments:

Post a Comment