Wednesday, November 17, 2010

Ubuntu untuk pendidikan

Ubuntu dan pendidikan

Dengan bayaran lesen tidak dan kebebasan untuk saham dan ketika anda suka, Ubuntu sangat sesuai untuk sekolah, universiti dan perguruan tinggi di mana-mana. Dalam pendidikan, tidak hanya baik jika produk tersebut selamat, berkesan, boleh dipercayai, cepat untuk memasang dan mudah untuk digunakan. Ubuntu adalah semua hal ini dan banyak lagi.

Ubuntu menawarkan beberapa penyelesaian untuk sektor pendidikan. Ubuntu Desktop Edition adalah mudah digunakan di sekolah-sekolah dan di rumah.Desktop pendidikan untuk Ubuntu adalah sebuah add-on pemilihan pakej yang menyediakan aplikasi pembelajaran untuk pra-sekolah, peringkat primer, sekunder dan tersier serta berbagai alat untuk membantu guru dan orang tua menguruskan sistem ini.

Ciri-ciri utama termasuk:

* Seluruh Ubuntu Desktop produktiviti suite, multimedia dan aplikasi kolaborasi.

* Software pendidikan termasuk Gcompris, sebuah suite dengan lebih daripada 80 pelajaran dan aktiviti kemahiran bangunan untuk anak usia empat hingga 10.

* Tux 4 Kids Edutainment Suite, koleksi software yang berkualiti tinggi untuk matematik, melukis dan menaip.

* Aplikasi untuk orang tua dan pendidik untuk membantu menyediakan persekitaran belajar yang selamat.

Belajar tanpa halangan

Guru, pelajar dan orang tua bebas untuk menggunakan, menyalin, berkongsi dan memasang perisian besar yang sama di mana-mana komputer.Ubuntu adalah penyelesaian lengkap untuk produktiviti akan dan belajar.Tidak ada kurva belajar yang tinggi untuk pemula dan pengguna bergerak dari sistem operasi lain akan mencari persekitaran, intuitif akrab.

Guru, pelajar dan ibu bapa manfaat kerana:

  • Peranti perisian besar yang sama terdapat di rumah dan sekolah percuma.
  • Update dan upgrade disertakan.
  • Aplikasi tambahan perisian bebas yang sedia langsung di install.

Di luar kelas

Ubuntu tidak hanya besar bagi pelajar dan guru.Edisi pelayan sempurna baik untuk organisasi belajar kecil dan besar. Semua edisi yang benar-benar mudah untuk menyebarkan, mengurus dan sokongan.Yang membuatnya ideal bagi para pembuat keputusan pendidikan, pentadbir, pembekal perkhidmatan dan pengeluar peralatan asli (OEM).

Manfaat utama antara lain:

  • Mengurangkan kos untuk penyebaran besar-besaran termasuk edisi sepenuhnya disesuaikan.
  • Masa dan penjimatan sumber daya di pentadbiran lesen.
  • Sokongan Bahasa tempatan.
  • Percuma upgrade.

Fakta:

  • The PC berasaskan Ubuntu-manfaat besar kepada mahasiswa Assam Mereka mempunyai semua program pendidikan yang mereka perlukan -. Dari pengolah kata untuk penciptaan spreadsheet - dan itu semua siap untuk pergi dari satu hari."

MK Yadava, Managing Director, AMTRON MK Yadava, Pengarah Utama, AMTRON

  • Guru dan pelajar di seluruh Andalusia sekarang mempunyai akses kepada persekitaran yang mudah digunakan stabil dan teknologi."

Rafael Garcia Rivas, Director, Advanced Management Centre, Junta de Andalucia Rafael Garcia Rivas, Pengarah, Pusat Pengurusan Lanjutan, Junta de Andalucia

  • "Pasukan Canonical bekerja dengan kami untuk memasukkan sokongan bahasa tempatan baik di depan waktu. As a result, students can navigate their way round the Ubuntu operating system quickly and easily.” Akibatnya, pelajar boleh menavigasi sepanjang jalan mereka sistem operasi Ubuntu dengan pantas dan mudah. "

MK Yadava, Managing Director, AMTRON MK Yadava, Pengarah Utama, AMTRON

No comments:

Post a Comment