Tuesday, January 25, 2011

Bagaimana Tatarajah Sound di Linux 2

Bagaimana Tatarajah Sound di Linux

Submitted by Vinod on Mon, 2010/01/14 - 10:02.

di

* Tatarajah. Dasar

Ini adalah salah satu masalah yang kita hadapi selepas memasang Linux dengan sukses. Play sound peranan utama dalam menerokai lokasi yang berbeza. di blog ini kita membahas konfigurasi yang sederhana suara.

Jika sistem anda merangkumi penyesuai suara yang disokong oleh Red Hat Linux, anda boleh menggunakan sndconfig untuk menetapkan penyesuai anda. Jika anda tidak yakin apakah adaptor sound sistem anda disokong, semak Red Hat Linux database keserasian hardware di http://hardware.redhat.com. Sesetengah kad popular tidak sepenuhnya serasi dengan Red Hat Linux, jadi yang terbaik untuk memeriksa database sebelum membuang-buang waktu untuk menyediakan hardware tidak serasi.

Untuk menyediakan penyesuai sistem anda, membuka tetingkap terminal dan menjalankan perintah berikut:

su -

sndconfig

Pendahuluan kotak dialog The Sound Tatarajah utiliti, muncul. Utiliti yang mempunyai antara muka pengguna yang sama dengan yang digunakan oleh program Hat berasaskan teks Pemasangan Red Linux:

* Gunakan kekunci anak panah untuk memindahkan dari kawalan untuk mengendalikan.

* Gunakan ruang untuk memilih item, seperti checkbox.

* Gunakan Enter untuk mengklik sebuah butang.

Klik butang OK dan tekan Enter untuk melanjutkan.

probe Utiliti sistem anda, mencari disokong adapter suara. Jika probe gagal, utiliti yang mengumumkan kegagalan dan membolehkan anda memilih penyesuai sistem anda dari senarai adapter disokong.

Setelah penyesuai suara sudah dikenalpasti, utiliti yang dapat menyajikan sebuah kotak dialog yang membolehkan anda menetapkan pilihan hardware. Untuk menentukan tetapan yang tepat, lihat dokumentasi peranti keras anda.

Selanjutnya, utiliti memainkan suara sampel.

Jika anda mendengar suara, anda boleh keluar dari utiliti. Jika tidak, anda boleh kembali dan pilih penyesuai suara yang berbeza. Jika anda tidak mendengar suara, pastikan speaker anda menyambung dan, jika perlu, dihidupkan. Jika tidak, anda mungkin menghabiskan masa untuk menyediakan semula penyesuai suara yang benar-benar bekerja dengan baik.

Jika utiliti suspek yang merangkumi kad suara anda mempunyai synthesizer MIDI, itu menyajikan siri kotak dialog yang membolehkan anda untuk menyediakan kemudahan MIDI. Ini menyerupai kotak dialog yang berkaitan dengan audio.

No comments:

Post a Comment