Monday, January 10, 2011

WingPanel: Sebuah Panel Super Top Sexy Space-Tabungan

Bagi mereka yang lelah panel Gnome atas memuat panjang penuh skrin, anda sekarang boleh cuba Wing Panel untuk bebas keluar ruangan tambahan. Wing Panel adalah panel (yang dicipta oleh pasukan SD) direka untuk hanya memaparkan penunjuk-applet dan applet sesi. Ini adalah panel kecil yang terselip sendiri di sudut kanan atas paparan anda dan mengapung di atas semua tetingkap lain, membebaskan ruangan tambahan di bahagian atas paparan anda.

Untuk menginstalnya pada sistem anda (Ubuntu Maverick),

Lihat Kod Raw?

1.

sudo apt-add-repositori ppa: ripps818/ppa

2.

sudo apt-get update

3.

sudo apt-get install wingpanel

Nota: Ini bukan AKP rasmi untuk WingPanel, tetapi beberapa orang yang telah menciptakannya bagi kita untuk digunakan.

Untuk mendapatkan itu berjalan, tekan "Alt + F2" dan wingpanel jenis.

wingpanel-desktop

wingpanel-apung di atas tetingkap

Pada saat ini, WingPanel sangat minim dan tidak datang dengan pilihan tatarajah. Ini akan menampilkan apa penunjuk-applet anda telah meletakkan di panel Gnome anda, tetapi tidak memungkinkan anda untuk menambah / memadam applet. Juga tidak datang dengan pilihan untuk keluar dari aplikasi. Ini masih keluaran awal, jadi saya percaya semua hal di atas akan diseterika keluar di masa depan.

Membuat anda berperilaku seperti panel Gnome Panel Wing

Sebagaimana disebutkan di atas, sedangkan konsep WingPanel bagus, masih tidak terlalu berguna pada saat ini. Mereka yang seperti konsep dapat berimprovisasi dan menerapkannya dengan panel Gnome. Begini caranya:

1. Selain applet di dulang sistem anda (sebelah kanan panel Gnome), memadam segala sesuatu yang lain dari panel (klik kanan dan pilih Padam dari Panel).

2. Klik kanan pada panel Gnome dan pilih "Properties". Hilangkan centang pada "Expand" tempat dan semak "Autohide" tempat. Klik Tutup.

wingpanel-panel-properties

3. Tarik panel Gnome ke sudut kanan.

4. Tekan "Alt + F2" dan taip gconf-editor.

5. Ke "aplikasi - toplevels panel->>" dan pilih tatarajah panel. Cari 'hide_delay' dalam pilihan dan menukar nilai apa pun yang cukup besar. Nilai maksimum yang boleh anda berikan adalah 2147483647 (dalam milidetik yang sama dengan hampir 600 jam).

wingpanel-hide-delay

Itu saja. Anda panel Gnome akan kelihatan seperti WingPanel sekarang, dengan pengecualian yang sangat bisa diatur.

wingpanel-gnome-panel-emulasi

No comments:

Post a Comment