Tuesday, January 18, 2011

Jalankan Persatuan Qt Panel Atau Launcher Dalam A GNOME Desktop Classic

Jalankan Persatuan Qt Panel Atau Launcher Dalam A Desktop GNOME Classic

WebuUpd8 Anurag pembaca menghantar hujung yang sangat menarik: Anda boleh menjalankan setiap bahagian dari Persatuan 2D (Qt) di bawah desktop GNOME classic. Untuk menggunakan panel Kesatuan atau pelancar tanpa Qt Persatuan keseluruhan, anda terlebih dahulu harus memasang Persatuan Qt (2D).

Persatuan QT pelancar

(Persatuan Qt pelancar)

Selepas anda memasang Persatuan Qt, anda boleh melancarkan baik pelancar Unity atau panel manual, di bawah GNOME. Sebagai contoh anda boleh menekan ALT + F2 dan masukkan "kesatuan-qt-pelancar" untuk mendapatkan Persatuan 2D pelancar ("dok") yang boleh anda gunakan untuk mengakses tempat aplikasi dan fail. Jika anda hanya ingin menggunakan pelancar Persatuan, anda tidak akan mempunyai butang untuk meninggalkan tempat aplikasi file / (Dash) tetapi anda boleh menekan ALT + TAB dan itu akan menutup.

Persatuan Qt fail tempat

(Dash)

Persatuan Qt panel

(Persatuan Qt panel dengan AppMenu)

Dengan cara yang sama anda boleh menjalankan "kesatuan-qt-panel", baik sebagai berdiri sendiri atau togheter dengan "-pelancar qt persatuan-". Untuk memperbaiki titlebar ganda untuk windows maksimal anda boleh menggunakan Window Applet - pilih pilihan untuk memadam titlebar untuk windows dimaksimalkan.

Terima kasih kepada Anurag untuk tip!

No comments:

Post a Comment