Friday, January 21, 2011

Pasang LibreOffice Di Ubuntu Dari AKP A Launchpad 222

LibreOffice akhirnya mendapat AKP sehingga sekarang lebih mudah untuk memasang JAUH Tetap dan sampai dengan tarikh Artikel Baru LibreOffice versi terbaru.

Notis penting: memasang LibreOffice anda perlu memadam OpenOffice sehingga anda tidak boleh mempunyai kedua-duanya dalam masa yang sama! Notis parts: LibreOffice anda perlu anda memasang OpenOffice memadam sehingga Boleh regular tidak mempunyai kedua-duanya sama Masa Yang Kesawan!

Untuk memadam OpenOffice, tambah LibreOffice PPA dan memasangnya (saat ini versi itu 3.3 RC2) di Ubuntu 10,04 Lucid Lynx, 10.10 Maverick Meerkat dan 11,04 Natty Narwhal, gunakan arahan berikut: OpenOffice Untuk memadam, Tambah LibreOffice PPA memasangnya dan Saat (Suami versi ITU 3.3 RC2) di ubuntu 10,04 Lucid Lynx, 10.10 11.04 dan Maverick Meerkat Natty Narwhal, gunakan arahan berikut:

sudo apt-get remove openoffice *.* ppa sudo apt-add-repositori: libreoffice / ppa sudo apt-get update sudo apt-get install libreoffice

Untuk keserasian yang lebih baik dengan persekitaran desktop anda, juga pasang pakej berikut: keserasian Yang lebih Baik Untuk Artikel Baru persekitaran desktop anda, Juga pasang pakej berikut:

- GNOME: - GNOME:

sudo apt-get install-gnome libreoffice

- KDE: - KDE:

sudo apt-get install-kde libreoffice

Ketika memadam OpenOffice, para pemeriksa ejaan dan pakej sokongan bahasa juga dihapuskan. Ketika OpenOffice memadam, para pemeriksa ejaan Bahasa dihapuskan dan sokongan pakej Juga. Dapatkan kembali pakej ini dengan memasang pakej berikut (terima kasih kepada Paulus untuk tip!): Dapatkan pakej Suami Dilaporkan Artikel Baru memasang Suami berikut pakej (Terima kasih kepada Paulus untuk hujung!):

sudo apt-get install language-support-id

Anda boleh menukar "-en" dengan bahasa anda dalam perintah di atas. Anda menukar Boleh "-en" Artikel Baru bahasa Kesawan perintah di Atas.

Berkat merah-blue.it untuk PPA dan penggunaan Berkat merah-blue.it untuk arahan dan PPA

No comments:

Post a Comment